De ce nu e bine sa mergem cu masina pe liber

Am intalnit destui soferi, unii cu foarte multa experienta care fac acest lucru. Ei cred ca fac economie la combustibil, dar nu sta chiar asa treaba.
In special pentru masinile mai noi, care au computer de bord, mersul pe liber le face sa consume ca si cum ar sta pe loc, insa daca incetinim folosind frana, computerul va opri complet alimentarea motorului. Astfel nu va mai consuma 0.6l la ora.
In acelasi timp condusul pe liber iti confera niste insecuritati in conducere. Creste timpul de raspuns in momentul in care trebuie sa faci o manevra brusca. Franele nu tin la fel de bine si riscul unui accident este mai mare decat de obicei.

Mai sunt si soferi care apasa ambreiajul in momentul in care fac o curba, pana ajung in momentul in care trebuie sa accelereze. Asta este iarasi o problema, uzura masinii creste la toate aceste manevre, deoarece ea trebuie sa se bazeze mai mult pe unele piese decat pe tot ansamblul.

Toate astea va vor face sa mai faceti o vizita unui magazin , ca sa va mai cumparati cate o piesa. Nu cred ca este vreo cineva care sa stea prea bine cu banii incat sa isi doreasca prea multe vizite la magazinele de piese auto.  Preturile oricum sunt destul de exorbitante.

Faptul ca unii merg mai mult cu ambreiajul apasat poate duce la o defectiune foarte costisitoare. Daca se strica placa de presiune, costul ei variaza undeva la peste 1000 ron, asa ca, pe langa riscul de a face accident, mai stricati si altceva in acelasi timp.

Asa ca sfatul meu este sa conduceti atat cat va tine masina, sa nu ne pripim in decizii in momentul in care conducem si ne cunoastem masina cat mai bine. Daca luati in considerare acest sfat, iar pe langa el conduceti preventiv si reusiti sa anticipati traficul, aveti destule sanse sa nu faceti nici un accident.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu