Automobilul Dacia

Romania a produs timp de mult timp doua tipuri de masini, Dacia si Aro. Timp de foarte mult timp Dacia a rezistat prin vanzarea de automobile in timpul comunismului. Aceasta marca a fost infiintata in anul 1966 si producea circa 50.000 de automobile pe an. Uzina dorea o licenta de constructie a unui automobil care sa nu depaseasca 1.300 cm2 si a organizat o licitatie la care au participat Peugeot, Renault, Alfa Romeo, Fiat si Austin. Dupa testarea unor mai multe modele diferite de masini s-a hotarat alegerea modelului renault 12.

Asta din cauza vizitei lui Charles de Gaulle si aceasta licitate a fost hotarata la nivel politic. Insa aceasta intelegere nu a durat mult din motive economice cat si tehnice iar productia acestui tip de masina a fost oprita. Insa Dacia nu a avut nici o problema, au vandut modelul propriu si au si exportat aceasta masina.

S-au deschis si magazine de piese auto cat si ateliere de mecanica pentru repararea autovehiculelor. Aceasta masina a fost conceputa la Colibasi ( Mioveni ) 1966 in judetul Arges.
In 1968 incepe construirea Daciei 1100 , masina pe benzina cu tractiune si motorul situat in spate. Aceasta se construia sub licenta Renault iar primul model care a iesit pe piata a fost al Presedintelui Republicii Socialiste Romania, Nicolae Ceausescu. Dacia a produs si un model sport 1100S care era folosit pentru raliuri si politie. Acesta a fost un model produs in numar limitat si avea in componenta doua perechi de faruri.

Fiecare masina este formata din mai multe piese auto, daca una dintre ele nu functioneaza corespunzator aceasta dauneaza sau strica buna functionare a automobilului. Tot mai multe magazine de piese auto se deschid pentru a face fata cerererii foarte mare de piese auto. Clientii pot gasi ce doresc intr-un catalog cu piese auto de unde pot afla pretul care il are fiecare piesa auto. Preturile sunt diferite de la model la model.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu