Romania a produs timp de mult timp doua tipuri de masini, Dacia si Aro.
Timp de foarte mult timp Dacia a rezistat prin vanzarea de automobile in
timpul comunismului. Aceasta marca a fost infiintata in anul 1966 si
producea circa 50.000 de automobile pe an. Uzina dorea o licenta de
constructie a unui automobil care sa nu depaseasca 1.300 cm2 si a
organizat o licitatie la care au participat Peugeot, Renault, Alfa
Romeo, Fiat si Austin. Dupa testarea unor mai multe modele diferite de
masini s-a hotarat alegerea modelului renault 12.
Asta din cauza vizitei
lui Charles de Gaulle si aceasta licitate a fost hotarata la nivel
politic. Insa aceasta intelegere nu a durat mult din motive economice
cat si tehnice iar productia acestui tip de masina a fost oprita. Insa
Dacia nu a avut nici o problema, au vandut modelul propriu si au si
exportat aceasta masina.
S-au deschis si magazine de piese auto
cat si ateliere de mecanica pentru repararea autovehiculelor. Aceasta
masina a fost conceputa la Colibasi ( Mioveni ) 1966 in judetul Arges.
In 1968 incepe construirea Daciei 1100 , masina pe benzina cu tractiune
si motorul situat in spate. Aceasta se construia sub licenta Renault iar
primul model care a iesit pe piata a fost al Presedintelui Republicii
Socialiste Romania, Nicolae Ceausescu. Dacia a produs si un model sport
1100S care era folosit pentru raliuri si politie. Acesta a fost un model
produs in numar limitat si avea in componenta doua perechi de faruri.
Fiecare masina este formata din mai multe piese auto, daca una dintre
ele nu functioneaza corespunzator aceasta dauneaza sau strica buna
functionare a automobilului. Tot mai multe magazine de piese auto se
deschid pentru a face fata cerererii foarte mare de piese auto. Clientii
pot gasi ce doresc intr-un catalog cu piese auto de unde pot afla pretul care il are fiecare piesa auto. Preturile sunt diferite de la model la model.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu