Rolul sistemului de filtrare consta in epurarea emisiilor de
particule de carbon rezultate in urma combustiei incomplete a motorinei,
precum si a altor elemente ( uleiuri arse, particule microscopice
rezultate in urma uzurilor mecanice).
in acest scop se monteaza in linia de esapament ( dupa convertorul
catalitic) un filtru in care vor fi captate toate particulele de carbon.
In timp, in acest filtru se acumuleaza o cantitate atat de mare de
particule , incat se ajunge la blocarea acestuia. pentru a evita
aceasta situatie. filtrul trebuie “regenerat” periodic.
Elementul de filtrare este construit , in general , din carburi de
siliciu cu acoperiri metalice, rezistent la temperaturi, care permite
trecerea doar a gazelor ( vapori de apa, dioxid de carbon ), nu si a
particulelor de carbon – funinginea.
Procesul de “regenerare” consta in arderea particulelor retinute in
filtru astfel incat acesta sa permita din nou trecerea fara probleme a
gazelor de esapament si retinerea de noi particule de carbon. Pentru ca
procesul de regenerare sa aiba loc, este necesar sa se atinga
temperaturi de circa 600 grade Celsius in interiorul filtrului.
Procesul de regenerare poate fi unul de tip natural ( daca se atinge
temperatura de regenerare in mod spontan in timpul functionarii
motorului ) , poate fi provocat de unitatea de comanda a gestiunii
motorului ( in cazul blocarii filtruluide particule – regenerare
fortata ) sau poate fi declansat cu ajutorul aparaturii de diagnoza
atunci cand se impune aceasta operatiune ( regenerare manuala ) .
Sistemele evuacuare dotate cu filtru de particule sunt de doua feluri
- cu sistem de aditivare a combustibilului sau fara acest sistem .
Ramai in continuare alaturi de noi pentru alte informatii din domeniul auto. Pe www.auto-on.ro gasesti piese auto online si anvelope auto pentru orice marca!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu