In primul rand, inainte de a intra in detalii despre anvelopele de
iarna, trebuie specificat ca nu vor fi amendati soferii care circula in
intervalul 1 noiembrie – 31 martie pe drumuri uscate sau foarte bine
curatate de zapada, indiferent de tipul anvelopelor cu care au echipate
autovehiculele. O spune legea si o spune si un oficial in cauza.
“Daca drumul e uscat, nu e niciun fel de problema, se poate
circula cu orice anvelopa. Anvelopele de iarna sunt obligatorii doar in
urmatoarele situatii: drum acoperit cu gheata, zapada, polei sau noroi”.
In celelalte situatii sunt obliatorii anvelopele de iarna sau anvelope all season (mixte) care trebuie sa aiba inscriptionate pe laterala
literele “M+S” (mud + snow, adica noroi si zapada) sau sa aiba
simblorile unui fulg de nea si o creasta de munte, precum in imaginile
alaturate. In acelasi timp sunt valabile si anvelopele special concepute
pentru zapada si traficul in sezonul rece, ce au inscriptionat doar
simbolul fulgului de zapada.
“Expresia anvelope all-seasons este generala. Sunt considerate de
iarna anvelopele care pe langa expresia M plus S (Mud plus Snow)
trebuie sa aiba si anumite semne, respectiv, un fulg de nea si o creasta
alpina. Repet insa, vor fi date amenzi celor care ingreuneaza
circulatia din cauza faptului ca nu sunt echipati de iarna”, a anuntat seful Autoritatii Rutiere Romane, Florian Coman.
Asadar, chiar daca aveti autovehiculul echipat cu anvelope
all-seasons trebuie sa verificati existenta simbolurilor pe partea banda
laterala a anvelopei pentru a evita amenda de pana la 4.000 de lei.
Studiile realizate de marii producatori de anvelope arata ca
adaptarea inca din faza de constructie a unei anvelope in functie de
climatul in care circula face ca aceasta sa isi indeplineasca cat mai
bine sarcina. Adica, anvelopele de vara pentru sezonul cald si
anvelopele de iarna pentru sezonul rece permit o franare mult mai buna,
precum si o stabilitate ridicata in viraje.
Cand temperatura scade sub 7 grade, anvelope iarna, comparativ
cu anvelope vara vara sau all-seasons, asigura o aderenta ridicata, nu doar pe
gheata, polei si zapada, dar si pe carosabil uscat. Motivul? Cauciucul
din care este realizata o anvelopa destinata traficului in sezonul rece
este mai “moale” si nu se intareste pe masura ce scade temperatura,
spre deosebire de anvelopele de vara, care fiind proiectate sa nu se
topeasca pe asflatul incins pana la 40-50 de grade celsius, “ingheata”
si se fac precum plasticul la temperaturi de sub -5 grade.
Ramai in continuare alaturi de noi pentru alte informatii din domeniul auto. Pe www.auto-on.ro gasesti piese auto online si anvelope auto pentru orice marca!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu